Followers

Monday, July 19, 2010

cita-cita pelajar

Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri kepada pelajar-pelajarnya. Guru tersebut meminta mereka untuk memperkenalkan diri dan memberitahu cita-cita mereka.

Abu berdiri dan berkata, "nama saya Abu bin dolah. bila besar nanti sy ingin jadi juruterbang, bolehlah saya pergi ke Australia, eropah, iraq dan sebagainya".

"Bagus Abu. Terma kasih. siapa lagi?" tanya cikgu.
seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri dan berkata, "Nama saya Noni binti Samad. kalau besar nanti sy nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai anak-anak yang comel."

"Bagus, jadi suri rumah tangga adalah cita-cita mulia. Siapa lagi?"
Seman berdiri dan berkata, "saya Seman bin Leman, apabila besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Noni mencapai cita-citanya...."

No comments:

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...